Пятница, 10.05.2024, 18:14
TAQVO.MOY.SU
Меню сайта
Категории раздела
Ҳалол ва ҳаром [25]
Оила ва никоҳ [14]
Аёллар саҳифаси [4]
Қуръони карим [0]
Ҳадис [0]
Фиқҳ [9]
Бидъат-хурофотлар [0]
Ўлимни эслаш ва жаноза [1]
Одоблар [16]
Янги мақолалар [43]
Долзарб мавзулар [17]
Ислом олами янгиликлари [3]
Мини-чат
Янгилик, Масъалалар
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 27
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Главная » 2014 » Декабрь » 24
Савол: ассалому алайкум.
Саволим шундан иборат,
эркак киши бир аёл билан
зино қилиб, кейин унга
уйланса бўладими?
Жавоб: ва алайкумус салом.
Эркак бирон аёл билан зино
қилган бўлса, уларнинг никоҳи
тўғри бўлишида ҳеч қандай
ихтилоф йўқ. Лекин бунда
икковлари ҳам тавба қилиб,
тўғри йўлга киришлари керак.
Аммо никоҳга олувчи у билан
зино қилмаган бўлса,
уламолар бу борада ихтилоф
қилишган. Шофеъий, Молик,
Аҳмад ибн Ҳанбал, Абу Юсуф
ва Зуфар: “Бундай никоҳ тўғри
эмас”, дейишган. Аммо Абу
Ҳанифа ва Муҳаммадлар
наздида зинокор аёлга
уйланиш тўғри бўлади.
Аллоҳ таоло шундай деган:
“Зинокор эркак фақат
зинокор аёлга ёки
мушрикага уйланади.
Зинокор аёлга фақат
зинокор эркак ёки мушрик
уйланади. Ва бу (яъни,
зинокор аёлларга уйланиш)
мўминларга ҳаром
қилингандир” (Нур, 3).
С ... Читать дальше »
Категория: Оила ва никоҳ | Просмотров: 2312 | Добавил: Sayyod_Bek | Дата: 24.12.2014 | Комментарии (0)

Савол: ассалому алайкум.
Қори ака, яна бир савол: ёш
болаларни эркалаб, меҳр-
шафқат юзасидан ўпиш
мумкинми?
Жавоб: ва алайкумус салом.
Ёш болаларни меҳр-шафат
кўрсатиш маъносида ўпиш
жоиз. Бунга етарли ҳужжатлар
бор.
ﻋَﻦْ ﺃَﺑِﻲ ﺳَﻠَﻤَﺔَ ﺑْﻦِ ﻋَﺒْﺪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺃَﻥَّ ﺃَﺑَﺎ
ﻫُﺮَﻳْﺮَﺓَ ﺭَﺿِﻲَ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻨْﻪُ ﻗَﺎﻝَ: ﻗَﺒَّﻞَ ﺭَﺳُﻮﻝُ
ﺍﻟﻠﻪِ ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ ﺍﻟْﺤَﺴَﻦَ ﺑْﻦَ
ﻋَﻠِﻲٍّ ﻭَﻋِﻨْﺪَﻩُ ﺍﻷَﻗْﺮَﻉُ ﺑْﻦُ ﺣَﺎﺑِﺲٍ ﺍﻟﺘَّﻤِﻴﻤِﻲُّ
ﺟَﺎﻟِﺴًﺎ ﻓَﻘَﺎﻝَ ﺍﻷَﻗْﺮَﻉُ: ﺇِﻥَّ ﻟِﻲ ﻋَﺸَﺮَﺓً ﻣِﻦْ
ﺍﻟْﻮَﻟَﺪِ ﻣَﺎ ﻗَﺒَّﻠْﺖُ ﻣِﻨْﻬُﻢْ ﺃَﺣَﺪًﺍ ﻓَﻨَﻈَﺮَ ﺇِﻟَﻴْﻪِ
ﺭَﺳُﻮﻝُ ﺍﻟﻠﻪِ ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ ﺛُﻢَّ
ﻗَﺎﻝَ: ﻣَﻦْ ﻻ ﻳَﺮْﺣَﻢُ ﻻ ﻳُﺮْﺣَﻢُ. ﺭَﻭَﺍﻩُ
ﺍﻟْﺒُﺨَﺎﺭِﻱُّ ﻭَﻣُﺴْﻠِﻢٌ ﻭَﺃَﺣْﻤَﺪُ ﻭَﺍﺑْﻦُ ﺣِﺒَّﺎﻥَ
ﻭَﺍﻟْﺒَﻴْﻬَﻘِﻲُّ.
Абу Салама ибн
Абдураҳмондан ривоят
қилинишича, Абу Ҳурайра
розияллоҳу анҳу шундай
деган: “Расулуллоҳ
соллаллоҳ ... Читать дальше »
Категория: Оила ва никоҳ | Просмотров: 1177 | Добавил: Sayyod_Bek | Дата: 24.12.2014 | Комментарии (0)

Савол: ассалому алайкум ва
раҳматуллоҳи ва барокатуҳ.
Маҳрни кейинроқ бериш
шарти билан никоҳ ўқилган
бўлса, лекин ҳали маҳр
берилмаган ҳолда икки томон
хоҳиши билан тўйдан бир йил
ўтиб никоҳ бекор қилинса,
маҳр бериш вожиблигича
қоладими? Аёл: “Менга маҳр
керакмас, розиман”, деса ҳам
барибир маҳр бериш
мажбурийми? Агар маҳр аёл
розилиги билан берилмаса,
яшаб ўтган бир йил зино
бўлиб қолмайдими?
Жавоб: ва алайкумус салом ва
раҳматуллоҳи ва барокатуҳ.
Эркак ўз хотини билан илк бор
ёлғиз қолганда, яъни хилвати
саҳиҳа билан маҳр вожиб
бўлади. Бунда жинсий
яқинликка тўсқинлик қилувчи
бирон омил бўлмаслиги,
масалан эр жинсий ожиз ё
бичилган бўлмаслиги керак.
Демак, тўйдан кейин қиз ва
йигит ёлғиз ўзлари қолишса,
эрнинг зиммасига маҳр
бериш вазифаси юкланади.
Агар олдиндан маҳр
... Читать дальше »
Категория: Оила ва никоҳ | Просмотров: 1507 | Добавил: Sayyod_Bek | Дата: 24.12.2014 | Комментарии (0)

Савол: ассалому алайкум. Эр
хотини билан жинсий алоқа
қилаётганда ҳимоя
воситасини ишлатиши
тўғрими? Илтимос, шу мавзуда
батафсил маълумот
берсангиз!
Жавоб: ва алайкумус салом.
Қуйидаги шартлар билан
жинсий алоқада ҳимоя
воситаларини ишлатиш жоиз:
1. Ўша воситаларни қўллаш
аёлга зарар етказмаслиги
керак.
2. Бу эр ва хотин розилиги
билан қилинади. Сабаби
никоҳдан кўзланган асосий
мақсад фарзанд кўриш. Эр-
хотин ўзаро розилигисиз бир-
бирини фарзанд кўриш
имконидан маҳрум
қилмаслиги керак.
3. Ҳомилани ман қилувчи
воситаларни қўллашга ҳожат
туғилиши лозим. Масалан,
кетма-кет туғиш сабабидан
онанинг ҳолати оғирлашиши,
унинг заифлашиб қолиши ва
ҳоказо.
4. Бу воситаларни қўллаш
наслни бутунлай ман қилиш
ниятида бўлмаслиги керак.
Аввалги вақтларда наслни
тартибга со ... Читать дальше »
Категория: Оила ва никоҳ | Просмотров: 1714 | Добавил: Sayyod_Bek | Дата: 24.12.2014 | Комментарии (0)

Савол: Турмуш қурганимизга
ўн бир йил бўлди. Эр-хотин
икковимиз бахтли ҳаёт
кечиришга ҳаракат қиламиз.
Лекин ҳозиргача эрнинг
хотин зиммасидаги ҳақлари
ва хотиннинг эр зиммасидаги
ҳақлари нималардан иборат
эканини тўла билмаймиз.
Илтимос, шу ҳақда ҳам
батафсилроқ маълумот
берсангиз.
Жавоб: Солиҳа аёл уйига
боғланган бўлади, ҳожат
бўлмаганида чиқмайди, ўз
ҳолини яхшилаш, уйини
тартибга келтириш,
болаларини тарбиялаш,
оиласини бахтиёр қилиш
унинг мақсади бўлади.
Намозларни вақтида адо
этади. Рамазон ойида рўза
тутади. Аллоҳни ёдидан
чиқармайди. Аллоҳ таоло
берган насибасига қаноат
қилади.
Хотин эрининг ҳақларини
билиб, уларни адо
қилганидагина солиҳа аёл
бўлади. Эрнинг хотин
зиммасидаги энг муҳим
ҳақлари қуйидагилардир:
1. Хотин эрининг ҳақини ўз
ҳақи ва ҳамма ... Читать дальше »
Категория: Оила ва никоҳ | Просмотров: 1712 | Добавил: Sayyod_Bek | Дата: 24.12.2014 | Комментарии (0)

ﻋَﻦْ ﺟَﺎﺑِﺮِ ﺑْﻦِ ﻋَﺒْﺪِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺭَﺿِﻲَ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻨْﻪُ
ﻗَﺎﻝَ: ﻗَﺎﻝَ ﺭَﺳُﻮﻝُ ﺍﻟﻠﻪِ ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ
ﻭَﺳَﻠَّﻢَ: ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟﻨَّﺎﺱُ ، ﺍﺗَّﻘُﻮﺍ ﺍﻟﻠﻪَ ﻭَﺃَﺟْﻤِﻠُﻮﺍ
ﻓِﻲ ﺍﻟﻄَّﻠَﺐِ ﻓَﺈِﻥَّ ﻧَﻔْﺴًﺎ ﻟَﻦْ ﺗَﻤُﻮﺕَ ﺣَﺘَّﻰ
ﺗَﺴْﺘَﻮْﻓِﻲَ ﺭِﺯْﻗَﻬَﺎ ﻭَﺇِﻥْ ﺃَﺑْﻄَﺄَ ﻋَﻨْﻬَﺎ ﻓَﺎﺗَّﻘُﻮﺍ
ﺍﻟﻠﻪَ ﻭَﺃَﺟْﻤِﻠُﻮﺍ ﻓِﻲ ﺍﻟﻄَّﻠَﺐِ ، ﺧُﺬُﻭﺍ ﻣَﺎ ﺣَﻞَّ
ﻭَﺩَﻋُﻮﺍ ﻣَﺎ ﺣَﺮُﻡَ. ﺭَﻭَﺍﻩُ ﺍﺑْﻦُ ﻣَﺎﺟَﻪْ.
Жобир ибн Абдуллоҳ
розияллоҳу анҳу Расулуллоҳ
соллаллоҳу алайҳи ва
салламдан ривоят қилади: “Эй
одамлар, Аллоҳга тақво
қилинглар ва (ризқни)
чиройли суратда талаб
қилинглар! Зеро, бирон нафс
ризқини тўла олмагунича
ўлмайди. Агар у (ризқ)
кечикса, бас, Аллоҳга тақво
қилинглар ва уни гўзал
тарзда талаб қилинглар,
ҳалолни олиб, ҳаромни тарк
этинглар!” (Ибн Можа
ривояти).
Ҳар бир жонзотнинг ризқи
Аллоҳ тарафидан
кафолатланган. Шундай экан,
банда тақдирга ... Читать дальше »
Категория: Янги мақолалар | Просмотров: 1261 | Добавил: Sayyod_Bek | Дата: 24.12.2014 | Комментарии (0)

Аллоҳ таолонинг эшитиш ва
кўриш сифатларини инсон ёки
бошқа махлуқотларнинг
эшитиш ва кўришига мутлақо
қиёслаб бўлмайди. Унинг
кайфиятини Аллоҳдан бошқа
ҳеч ким билмайди. Абу
Ҳанифа раҳматуллоҳи алайҳ
“Фиқҳул акбар” номли
китобида Аллоҳ таолонинг ас-
Самийъ ал-Басийр исмларини
шарҳлаб, у бизнинг
эшитишимиз ва кўришимизга
ўхшамаслигини келтириб
ўтган.
Ҳаж, Луқмон ва Мужодала
сураларининг бир қанча
оятларида Аллоҳ таоло
ошкора-ю махфий сўзларни
эшитувчи ва ҳар қандай
хатти-ҳаракат ва ҳолатларни
кўрувчи Зот экани баён
қилинган. Парвардигори
оламга нафақат инсонлар,
балки барча каттаю кичик
мавжудотларнинг
ҳаракатлари ва амаллари
ҳамда товушларидан
хабардор бўлиш малоллик
туғдирмайди. Аллоҳ бутун
борлиқни тасарруф қилувчи
ва унга ҳукмини ўтказувчи
Зотдир. Саҳродаги энг ... Читать дальше »
Категория: Долзарб мавзулар | Просмотров: 906 | Добавил: Sayyod_Bek | Дата: 24.12.2014 | Комментарии (0)

Қуйидаги шартлар[1] мавжуд
бўлганда махсига масҳ
тортиш тўғри бўлади:
Махси оёққа таҳоратли
ҳолда кийилган бўлиши.
ﻋَﻦْ ﻋُﺮْﻭَﺓَ ﺑْﻦِ ﺍﻟْﻤُﻐِﻴﺮَﺓِ ﻋَﻦْ ﺃَﺑِﻴﻪِ ﺃَﻧَّﻪُ
ﻭَﺿَّﺄَ ﺍﻟﻨَّﺒِﻲَّ ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ
ﻓَﺘَﻮَﺿَّﺄَ ﻭَﻣَﺴَﺢَ ﻋَﻠَﻰ ﺧُﻔَّﻴْﻪِ ﻓَﻘَﺎﻝَ ﻟَﻪُ
ﻓَﻘَﺎﻝَ: ﺇِﻧِّﻲ ﺃَﺩْﺧَﻠْﺘُﻬُﻤَﺎ ﻃَﺎﻫِﺮَﺗَﻴْﻦِ. ﺭَﻭَﺍﻩُ
ﺍﻟْﺒُﺨَﺎﺭِﻱُّ ﻭَﻣُﺴْﻠِﻢٌ ﻭَﺃَﺣْﻤَﺪُ.
Урва ибн Муғийра отасидан
ривоят қилишича, у Набий
соллаллоҳу алайҳи ва
салламга таҳорат суви қўйиб
турган ва у зот таҳорат
қилиб, махсиларига масҳ
тортганлар. Кейин унга: “Мен
бу икки (махси)ни оёқларим
пок ҳолида кийганман”,
деганлар (Бухорий, Муслим ва
Аҳмад ривояти).
Бу ривоятни юқорида
ўргандик.
ﻭَﻋَﻦْ ﺍﻟْﻤُﻐِﻴﺮَﺓِ ﺑْﻦِ ﺷُﻌْﺒَﺔَ ﺭَﺿِﻲَ ﺍﻟﻠﻪُ
ﻋَﻨْﻪُ ﻗَﺎﻝَ: ﻗُﻠْﺖُ: ﻳَﺎ ﺭَﺳُﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪِ ﺃَﻣْﺴَﺢُ
ﻋَﻠَﻰ ﺍﻟْﺨُﻔَّﻴْﻦِ ﻗَﺎﻝَ: ﻧَﻌَﻢْ ﺇِﺫَﺍ ﺃَﺩْﺧَﻠْﺘَﻬُﻤَﺎ
ﻭَﻫُ ... Читать дальше »
Категория: Долзарб мавзулар | Просмотров: 2879 | Добавил: Sayyod_Bek | Дата: 24.12.2014 | Комментарии (0)

Вход на сайт
Поиск
Календарь
«  Декабрь 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Архив записей
Друзья сайта
  • Создать сайт
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Copyright MyCorp © 2024

    Создать бесплатный сайт с uCoz